Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » Tampereen Rakennustietopalkinto tarkastusinsinööri Jyrki Kososelle

Tampereen Rakennustietopalkinto tarkastusinsinööri Jyrki Kososelle

Rakennustietosäätiö RTS:n nimittämä palkintolautakunta jakoi vuoden 2012 Tampereen Rakennustietopalkinnon lupatarkastusinsinööri Jyrki Kososelle seuraavin perusteluin:

”Jyrki Kosonen on tehnyt pitkän työuran, 40 vuotta, Tampereen kaupungin Rakennusvalvonnassa tarkastusinsinöörinä. Hän on virkamiehenä ollut aidosti kiinnostunut rakentajien ongelmista, kannustanut eteenpäin ja pyrkinyt löytämään ratkaisuja lupahankkeissa.

Jyrki on nähnyt ja ollut mukana Tampereen rakentamisen murroksessa ja toiminut usean persoonallisen rakennustarkastajan oikeana kätenä. Jyrkiä voi sanoa rakennustarkastuksen gentlemanniksi, joka nyt jää eläkkeelle.

Tämä palkinto on hänelle kunnianosoitus pitkästä ja ansiokkaasta työurasta Tampereen rakentamisen hyväksi.”

Palkinnonjakotilaisuus pidettiin Asta Rakentaja 13 -messuilla tiedotustilaisuudessa perjantaina 8.2.2013 klo 11–12 Tampereen Messu- ja Urheilukeskuksen lehdistöhuoneessa.

Palkinnon jakaa palkintolautakunnan puolesta toiminnanjohtaja Aarni Saviaho Tampereen rakennusmestarit ja –insinöörit AMK ry:stä.

Lisätietoja: Aarni Saviaho 040 500 7122 aarni.saviaho@try.fi

Vuoden 2012 Rakennustietopalkinto jaettiin myös Rakennustiedon Kuopiossa alueyksikössä.

Rakennustietosäätiö RTS:n hallituksen perustama alueellinen Rakennustietopalkinto myönnetään vuosittain yksityiselle henkilölle tai työryhmälle, joka on toimialueella erityisesti edistänyt hyvää kaavoitus-, rakennus- tai kiinteistönpitotapaa tietoa tuottamalla, jakamalla tai sitä hyväksi käyttämällä.

Rakennustietosäätiö RTS Rakennustietosäätiö RTS on yksityinen säätiö, jonka taustana on koko Suomen rakennusala edustettuna edustajistossa 51 alan eri järjestön kautta. RTS:n tarkoituksena on edistää sekä hyvää kaavoitus- ja rakennustapaa että hyvää kiinteistönpitotapaa. RTS toteuttaa tarkoitustaan monien muiden tehtäviensä ohella mm. jakamalla stipendejä yhdyskuntasuunnittelua, yhdyskuntarakentamista, arkkitehtuuria, rakennustekniikkaa, talotekniikkaa tai kiinteistönhallintaa käsittelevien diplomitöiden tai amk-opinnäytetöiden tekemiseen. RTS:n muita tunnustuksia alan kehittäjille ovat joka toinen vuosi jaettavat Pietilä-palkinto, Rakennustiedon ga-palkinto, UICB:n rakennustietopalkinto sekä RAKEVA-palkinto.

Lisätietoja stipendeistä ja palkinnoista » http://www.rakennustieto.fi/index/rakennustieto/stipendit.html

Tiedote 8.2.2013