Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » RT-ohje haja-asutuksen jätevesien käsittelystä

RT-ohje haja-asutuksen jätevesien käsittelystä

Rakennustieto Oy on julkaissut ohjeen ”Haja-asutuksen jätevesien käsittely”. Ohje on perusteellinen päivitys vanhasta versiosta.

Ympäristötekniikan ja lainsäädännön muutokset, päällimmäisenä vaatimus rakennustuotteiden CE-merkinnöistä, on huomioitu ja ohjeen sisältö vastaa nyt nykyisiä vaatimuksia. Sisältö on kauttaaltaan kirjoitettu uusiksi ja lavennettu käsittelemään aihetta monipuolisesti. Ohjeeseen on liitetty aiemmin omana julkaisunaan ilmestynyt ohje jäteveden säiliövarastoinnista.

Ohjeessa esitetään haja-asutusalueiden asuinkiinteistöillä ja muilla pienillä vesihuoltolaitosten jätevesiviemäriverkostojen ulkopuolisilla kiinteistöillä muodostuvien talousjätevesien käsittelyratkaisuja. Siinä tarkastellaan eri menetelmien valintaa ja soveltuvuutta sekä annetaan suunnittelu- ja rakentamisohjeita. Esitettyjä ratkaisuja voidaan käyttää myös useamman kiinteistön yhteisenä järjestelmänä. Ohjeessa esitetään perustiedot myös jäteveden esikäsittelyratkaisuista.

Ohje on saatavilla RT Net, LVI Net ja Infra Net -tietopalveluissa tai sen voi ostaa painettuna TIETOkirjakaupoista Helsingistä ja Kuopiosta. Verkkokaupasta osoitteessa www.rakennustietokauppa.fi ohjeen voi hankkia sähköisessä muodossa (Pdf).

RT 66-11133 Haja-asutuksen jätevesien käsittely. 2013. LVI-ohjeen tunnus on LVI 23-10540 ja Infra-ohjeen Infra 31-710126.
28 s., 49,40 €

Lisätiedot ja arvostelukappaleet: arkkitehti SAFA Seppo K. Niiranen, seppo.niiranen@rakennustieto.fi, puh. 050-592 1217

Julkaisun kansi on ladattavissa täältä »