Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » Katariina Vedenkannas aloittanut Rakennustiedon asiakkuusjohtajana 1.8.2017

Katariina Vedenkannas aloittanut Rakennustiedon asiakkuusjohtajana 1.8.2017

Rakennustiedon uutena asiakkuusjohtajana ja johtoryhmän jäsenenä on 1.8.2017 aloittanut Katariina Vedenkannas vastuualueinaan Rakennustiedon myynti, markkinointi ja viestintä.

Vedenkannaksella on pitkä kokemus B-to-B-myynnistä ja liiketoimintojen kehitystehtävistä. Aiemmin hän on työskennellyt muun muassa PINS kanta-asiakkuusohjelman maajohtajana ja työsuhde-etujen maksuvälineitä toimittavan Edenredin myyntijohtajana.

Rakennustiedossa Vedenkannasta kiinnostaa erityisesti laajat asiantuntijapalvelut ja niiden entistä parempi kaupallistaminen.

- Rakennustiedossa on valtavasti arvokasta tietoa rakennusalalle jaettavaksi. Tehtäväni on saada tämä tieto kohderyhmillemme entistä paremmin, Vedenkannas sanoo.

Rakennustiedon brändi on hänen mukaansa hyvin tunnettu sidosryhmien keskuudessa, joten työlle on hyvä pohja olemassa.

- RT-kortistomme tuntevat alalla lähes kaikki. Digitalisaation myötä tuote- ja palvelutarjonta on kuitenkin uudistunut valtavasti, ja kehitämme tuotteita jatkuvasti. Haluamme tuoda uudistusten tuomat mahtavat mahdollisuudet paremmin sidosryhmien käyttöön, hän sanoo.

Mahdollisuuksilla Vedenkannas viittaa tuotteiden ja palveluiden tuomiin ajallisiin ja rahallisiin säästöihin. Rakennustieto on esimerkiksi yhteistyössä alan keskeisten toimijoiden kanssa kehittänyt RT-tuotetietokannan, joka mahdollistaa rakennushankkeiden valtavan tuotetietomäärän digitaalisen hallinnan ja koko ketjun toiminnan tehostamisen.

- Tuotetiedon hallinnan digitalisoimisen on laskettu vähentävän rakentamisen kustannuksia yli sadalla miljoonalla eurolla vuosittain, sanoo Rakennustiedon toimitusjohtaja Pasi Hulkkonen.

Osaavat sidosryhmät ilahduttavat

Uusi asiakkuusjohtaja on positiivisesti yllättynyt Rakennustiedon toiminta-alueen laajuudesta sekä parhaillaan käynnissä olevien merkittävien hankkeiden määrästä. Hän on myös ilahtunut siitä, miten positiivinen ja innostunut henki ammattimaisten sidosryhmien keskuudessa on viedä yhdessä rakennusalan asioita eteenpäin.

- Teemme yhteistyötä tällä hetkellä esimerkiksi Ruotsin, Norjan ja Tanskan vastaavien organisaatioiden kanssa, muun muassa Tuotetiedon standardoinnissa ja hallinnoinnissa, Vedenkannas kertoo.

Hän iloitsee aidosti myös suomalaisen rakennusalan ammattitaidosta. Siitä, miten suunnitelmat saadaan vietyä hallitusti toteutukseen nopeillakin aikatauluilla.

- Esimerkiksi ihastelen joka päivä työmatkallani sitä valtavaa ammattitaitoa, mitä Itäväylällä tällä hetkellä tarvitaan sen valtavan työmaan ja jatkuvasti muuttuvien liikennejärjestelyiden hallitsemiseen, hän sanoo.

Yhteystiedot:

Asiakkuusjohtaja Katariina Vedenkannas