Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » RAKEVA-palkinto 2019 buildingSMART Finland -yhteisölle ja arkkitehti Tomi Henttiselle

RAKEVA-palkinnon saaja
RAKEVA-palkinnon saaja Tomi Henttinen

Rakennustietosäätiö RTS:n hallitus on myöntänyt RAKEVA-palkinnon 2019 buildingSMART Finland -yhteisölle ja sen puheenjohtajalle, arkkitehti Tomi Henttiselle tietomallien standardoimisen eteen tehdystä työstä sekä tietomallintamisen kulttuurin levittämisestä.

Yhtenä tärkeimmistä keinoista rakennusalan tuottavuuden ja tehokkuuden parantamiseen on nähty digitalisaation parempi ja laajempi hyödyntäminen. Suomessa työtä tietomallintamisen sisältöjen ja prosessien standardoimiseksi tekee erityisesti buildingSmart Finland -yhteisö puheenjohtajansa Tomi Henttisen johdolla. BuildingSmart Finland osallistuu aktiivisesti myös kansainväliseen määrittelytyöhön alan kattojärjestön kautta. Haluamme RAKEVA-palkinnolla kiinnittää huomiota tähän tärkeään työhön, jota useasti tehdään vailla suurempaa huomiota, mutta joka toimii mahdollistajana yhteistoiminnalle ja monenlaisille innovaatioille.

RAKEVA-palkinnon palkintolautakuntaan kuuluivat hallituksen edustajina arkkitehti Teemu Hirvilammi (Ark.tsto Hirvilammi Oy) ja tekninen johtaja Mikko Somersalmi (RAKLI) ja edustajiston edustajana asiamies Jani Kemppainen (Rakennusteollisuus RT ry).

RAKEVA-palkinto myönnetään joka toinen vuosi henkilölle, ryhmälle, yritykselle tai järjestölle, joka on rakennusalalla edistänyt uusien toimintatapojen tai menetelmien soveltamista suunnittelussa tai rakentamisessa.

Lisätietoja:

Petri Neuvonen, petri.neuvonen@rakennustieto.fi, 0207 476 305
Rakennustietosäätiö RTS sr on yksityinen säätiö, jonka 54 taustaorganisaatiota edustavat koko Suomen kiinteistö- ja rakentamisalaa. RTS:n tarkoituksena on edistää sekä hyvää kaavoitus- ja rakennustapaa että hyvää kiinteistönpitotapaa.

Lehdistötiedote 29.8.2019