Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » Kuopion Rakennustietopalkinto johtavalle rakennustarkastajalle Esa Koposelle

Kuopion Rakennustietopalkinto johtavalle rakennustarkastajalle Esa Koposelle

Kuopion Rakennustietopalkinto 2012 myönnettiin Kuopion kaupungin johtavalle rakennustarkastajalle Esa Koposelle seuraavin perusteluin:

Esa Koponen, johtava rakennustarkastaja, on omalla ihmisläheisellä ja määrätietoisella toiminnalla pystynyt merkittävällä tavalla kehittämään rakennusvalvontatoimintaa koko Suomessa ensimmäisten rakennustarkastajien joukossa. Jo vuonna 1997 Koponen on ollut laatimassa Kuopion rakennusvalvonnan laatukäsikirjaa, joka toimi myöhemmin mallina monissa muissa kunnissa. Vuonna 2009 Esa Koponen oli toteuttamassa yhtenäistä rakennusjärjestysmallia koko Kuopion seutukunnalle. Kuluneiden vuosien aikana Koponen on omalla esimerkillään pystynyt kehittämään ja lujittamaan naapurikuntien välistä yhteistyötä. Koponen toimi projektiluonteisesti menestyksekkäästi Kuopion vuoden 2010 asuntomessujen aluevalvojana, jossa tehtävässä hänen vuorovaikutustaitonsa punnittiin niin messurakentajien, Suomen asuntomessujen edustajien kuin Kuopion kaupungin virkamiesten keskuudessa. Rakennustarkastusyhdistys on nimennyt Esa Koposen vuoden rakennustarkastajaksi 2010.

Rakennustietopalkinto Kuopio 2012
Kuvassa vasemmalta Eva Petsalo, Veikko Matikainen palkintolautakunnan puheenjohtaja, palkinnon saaja Esa Koponen ja Tapani Asikainen

Lisätietoja:
  • Veikko Matikainen, Kuopion Rakennustiedon palkintolautakunnan puheenjohtaja, puhelin 0500 570 233, veikko.matikainen@rakennusteollisuus.fi
  • Eva Petsalo, Kuopion Rakennustiedon palkintolautakunnan sihteeri puhelin 050 569 3991, eva.petsalo@rakennustieto.fi
Rakennustietosäätiö RTS:n perustama alueellisesti jaettava Rakennustieto-palkinto myönnetään yksityiselle henkilölle tai työryhmälle, joka on alueyksikön toimialueella erityisesti edistänyt hyvää kaavoitus-, rakennus- tai kiinteistönpitotapaa tietoa tuottamalla, jakamalla tai sitä hyväksi käyttämällä.

Rakennustietopalkinto jaettiin tänä vuonna seitsemättä kertaa. Palkintolautakuntana toimi Kuopion Rakennustiedon palkintolautakunta. Rakennustietopalkinto jaetaan vuosittain myös muissa Rakennustiedon alueyksiköissä: Tampereella, Oulussa ja Lappeenrannassa.

Tiedote 11.12.2012