Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » Projektinjohtorakentaminen ja muita palvelumuotoja -kirja on ilmestynyt

Projektinjohtorakentaminen ja muita palvelumuotoja -kirja on ilmestynyt

Projektinjohtorakentamisessa projektinjohtototeuttaja johtaa rakennushanketta yhteistyössä tilaajan kanssa. Toteutussuunnittelu, hankinnat ja rakentaminen voidaan limittää jakamalla rakennustyö useisiin eri hankintoihin, jotka kilpailutetaan suunnittelun etenemisen myötä.

Kirja jakautuu neljään osioon. Ensimmäisessä osassa kerrotaan projektinjohtorakentamisen ominaisuuksista, muodoista ja soveltuvista käyttökohteista. Toisessa keskitytään sopimuskäytäntöihin, tarjousten hankintaan ja kumppanien valintaan. Kolmas osa perehdyttää projektin, suunnittelun ja hankintojen johtamiseen. Viimeisessä osassa käsitellään riskienhallintaa ja yhteisvastuumuotoja, kuten projektiallianssia sen ominaispiirteineen. Useimpia kirjan osioita voi hyödyntää myös muissa toteutusmuodoissa.

Kirjan liitteinä ovat seuraavat RT-ohjekortit: Projektinjohtourakkasopimuksen laatiminen tavoite- ja kattohinnalla, Projektinjohtourakan tehtäväluettelo sekä Projektinjohtototeutuksen riskienhallinnan ohjekortit. Kokenut kirjoittajaryhmä on koostanut vuosien kehitystyön tulokset ja käytännön havainnot perusteelliseksi projektinjohtorakentamisen oppi- ja käsikirjaksi.

Ilmestyy myös e-kirjana.

Projektinjohtorakentaminen ja muita palvelumuotoja
Tekijät: Juhani Kiiras, Tommi Peltonen, Matti Kruus ja Matti Sivunen
Kustantaja: Rakennustieto Oy