Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » RTS:n kultaiset ansiomerkit vuonna 2015

RTS:n kultaiset ansiomerkit vuonna 2015

RTS:n kultainen ansiomerkki myönnetään erityisistä syistä säätiön toimintaan huomattavalla tavalla vaikuttaneille henkilöille. Tänä vuonna RTS:n hallitus päätti jakaa neljä kultaista ansiomerkkiä seuraaville:

Ansiomerkki nro 134: tekninen johtaja, DI Gunnar Åström, Suomen Rakennusinsinöörien Liitto RIL ry

Korkealaatuisen tiedonkäytön merkityksen ymmärtäminen rakennusprosessissa ja pitkä käytännön kokemus suunnittelijana ovat tehneet Gunnar Åströmistä merkittävän rakennusalan tietopalvelujen kehittäjän. Suomen Rakennusinsinöörien Liitto RILin teknisenä johtajana hän on ollut mukana useissa koko alaa palvelevissa tiedontuotanto-hankkeissa. Rakennustietosäätiö RTS:n edustajiston puheenjohtajuus on näkyvä osoitus Gunnarin kyvystä tehdä yhteistyötä koko alan parhaaksi.

Ansiomerkki nro 135: Senior adviser, DI Vilho Pekkala, Vahanen Oy
Vilho Pekkala on aktiivisesti osallistunut mm. peltikattoja, vedeneristystä ja bitumikermikattoja koskevien RT-ohjeiden laadintaan. Hänellä on hyvin pitkäaikaisesti kokemusta ja asiantuntemusta suunnittelun johtamisessa, rakenne- ja rakennustekniikassa sekä rakennustyötekniikassa. Asiantuntemuksellaan hän on antanut arvokkaan panoksen toimikuntatyöskentelyn tuloksena valmistuneiden ohjeiden syntymiseen.

Ansiomerkki nro 136: projektipäällikkö, RI Paula Lehtonen, Rakennustieto Oy
Paula Lehtonen on aikaansaava ja osaava pitkän linjan Rakennustietolainen, joka pitää kiinni laadukkaasta ja yksiselitteisestä sisällöstä. Paula tuo mielipiteensä suoraan ja positiivisesti esille. Hän auttaa mielellään ja rakentavasti myös muita pääsemään laadukkaaseen lopputulokseen. Rakennetekniikkaan liittyvät ohjeet, tietomallinnusohjeet ja tehtäväluettelot ovat Paulan erityisosaamista unohtamatta työturvallisuusohjeistusta.

Ansiomerkki nro 137: luokituspäällikkö, DI Laura Sariola, RTS
Laura Sariola tuli töihin Rakennustietosäätiöön vuonna 2003, projekti-insinöörin tehtävään. Hänen vastuullaan oli alusta alkaen sisäilma- ja ilmanvaihtotuotteiden luokitus. Parin vuoden tauon ja kolmen lapsen jälkeen hän palasi luokituspäällikön tehtävään. Hänen aikanaan luokitustoiminta on saavuttanut arvostetun aseman alalla, kasvanut huomattavasti ja kehittyy vauhdilla. Laura Sariola on jatkuvalla, työn ohessa tapahtuneella kouluttautumisellaan osoittanut, että osaamiseen kannattaa panostaa. Siitä hyötyvät ja nauttivat kaikki.

Rakennustietosäätiö RTS on yksityinen säätiö, jonka 52 taustaorganisaatiota edustavat koko Suomen kiinteistö- ja rakentamisalaa. RTS:n tarkoituksena on edistää sekä hyvää kaavoitus- ja rakennustapaa että hyvää kiinteistönpitotapaa. RTS toteuttaa tarkoitustaan monien muiden tehtäviensä ohella mm. jakamalla stipendejä sekä palkintoja alan kehittäjille.

Lisätietoja: Merja Laitinen, merja.laitinen@rakennustieto.fi, puh. 0207 476 301