Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » Uusi tietokirja viineistä vie lukijansa makumatkalle ympäri maailman

Uusi tietokirja viineistä vie lukijansa makumatkalle ympäri maailman

Viini puhuttaa, viineistä nautitaan, ja kiinnostus viinin eri ulottuvuuksia kohtaan on kasvattanut viinikerhojen ja -yhdistysten harrastajamääriä. Viiniä nautitaan juhlissa, ravintoloissa, ystävien kanssa ja erilaisissa tapahtumissa. Rakentajan viinikäsikirja kertoo konstailemattomasti viinien historiasta, uuden ja vanhan maailman viineistä, eri viinimaiden ilmasto-oloista sekä kuvaa monipuolisesti eri rypälelajikkeita ja viinialueita.

Juha-Ville Mäkinen on LVI-insinööri ja työskentelee LVI-TU ry:ssä erityisasiantuntijana. Viinit ovat olleet hänelle intohimona jo pitkään, ja hän kuuluu muun muassa arvostettuun Viinin Ystävät ry:hyn. Hän on tehnyt lukuisa matkoja Euroopan viinialueille, joilla hän on tavannut tuottajia ja perehtynyt heidän tuotteisiinsa. Mäkinen on kirjoittanut Viinikoulu-artikkeleita Talotekniikka-lehteen vuodesta 2015 alkaen sekä järjestänyt rakennusalan ammattilaisille useita viiniaiheisia tilaisuuksia ja tutustumismatkoja.

Kirja tutustuttaa lukijansa viineihin liittyvään etikettiin, antaa vinkkejä juhliin sopivista viineistä ja kertoo kattavasti viinityypeistä: puna-, valko- ja roseeviinistä sekä kuohuvista, makeista ja kuivista viineistä. Kirjan kuvat ovat Denise Mäkisen käsialaa.

Rakentajan viinikäsikirja
Mäkinen, Juha-Ville
Kustantaja: Rakennustieto Oy 2018
288 s. | Ovh. 29,70 €