Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Lehdistötiedotteet » Uusi e-lehti kestävästä rakentamisesta ja rakennetusta ympäristöstä

Uusi e-lehti kestävästä rakentamisesta ja rakennetusta ympäristöstä

LOIKKA - Kohti kestävää rakennettua ympäristöä

Rakennustieto alkaa julkaista uutta e-lehteä, Loikkaa. Lehti tarjoaa inspiraatioita, oppeja ja oivalluksia haastaen rakennus- ja kiinteistöalaa kestävyyttä edistävien toimintatapojen käyttöön. Läheisenä yhteistyökumppanina lehden teossa toimii Green Buildingin Council Finland. Loikan ensimmäinen numero julkistetaan 13.3.2018.

”Loikka on suunnattu tulevaisuuden tekijöille, jotka ovat kiinnostuneita kestävyyden edistämisestä rakennetussa ympäristössä. Lehden sisältö avaa sellaisia rakentamisen ja rakennetun ympäristön uudistamisen toimintatapoja, jotka vastaavat parhaalla mahdollisella tavalla käyttäjiensä tuleviin tarpeisiin ja kestävän kehityksen vaatimuksiin. Green Building Councilin on tästä syystä hyvin luontevaa olla mukana Loikassa”, sanoo Green Building Councilin toimitusjohtaja Mikko Nousiainen.

Lehden aihepiiri kattaa koko rakennetun ympäristön ja sen elinkaaren.

”Juttujen teemoja voivat olla esimerkiksi kestävien käytäntöjen ja kiinteistöjen ympäristöluokitusten edistäminen, energia- ja ympäristötehokkuus, maankäytön suunnittelu ja kaupunkien uudistaminen, rakentaminen, kiinteistöjen ylläpito, käyttö ja korjausrakentaminen”, kertoo Loikan päätoimittaja Jukka Lyytinen Rakennustiedosta.

”Tavoittelemme lehden lukijoiksi päättäjiä, julkista sektoria ja kaikkia kestävästä rakentamisesta kiinnostuneita. Lehdessä on hyödyllistä asiaa esimerkiksi kiinteistöjen omistajille ja käyttäjille, kiinteistöliiketoimintaa harjoittaville tahoille, rakennuttajille, suunnittelijoille ja rakentajille. Tavoitteemme on tehdä hyvää journalismia ja sitä kautta lukijoille laadukasta ja mielenkiintoista luettavaa”, Lyytinen jatkaa.

Loikka on puolueeton. Lehden jutut pohjautuvat faktoihin ja tutkimustietoon.

Vuonna 2018 Loikka ilmestyy kaksi kertaa. Lehti on vapaasti ja veloituksetta luettavissa Rakennustiedon ja Green Building Councilin verkkosivuilla. Lehden lukemiseen ei vaadita käyttäjätunnuksia. Lehteen on varattavissa ilmoituksia.

Lisätiedot:

Jukka Lyytinen, päätoimittaja & liiketoimintajohtaja, Rakennustieto