Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » Ratu Netistä apu parempaan rakentamiseen - käyttäjien kommentit palvelusta

Ratu Netistä apu parempaan rakentamiseen - käyttäjien kommentit palvelusta

Laatua turvallisesti ja tuottavasti - siinä on Ratu Netin punainen lanka, joka kulkee läpi kaiken palvelun tarjoaman tiedon. Ratu täydentää omaa ammattitaitoa ja kokemusta rakennustuotannon suunnittelussa ja tehtävissä.

Insinööritoimisto Tarmo-Rakenne Oy on käyttänyt Rakennustiedon tietopalveluita pitkään ja yhtenä niistä Ratu Netiä. Alla toimitusjohtaja Heikki Suorsan kokemukset palvelusta.

"Ratu Netin käyttäjätunnukset ovat käytössä sekä mestareilla että muilla yrityksen toimihenkilöillä. Ratusta on meille apua päivittäin.
Tarmo-Rakenne Oy tekee kohteidensa kirvesmiestyöt ns. urakkaporukalla. Porukan kanssa solmitaan monitoimikunnan työsopimus, jossa mainittujen töiden suorittamisesta maksetaan työkunnalle tietty korvaus. Tämän korvauksen laskemiseen käytetään Ratu Netistä saatuja yksikköaikoja ja yrityksen omia yksikköaikoja. Niitä käytetään totta kai myös aikataulutuksessa.

Käytämme Ratu Netiä myös toimihenkilöiden, vastaavien mestareiden ja työmiesten ohjauksessa. Menekit ja menetelmät -ohjekorteilla on helppoa muistuttaa itseään ja muita miten työvaiheet tulee tehtyä laadukkaasti, turvallisesti ja oikein.

Jokaisesta työvaiheesta työmaalla pyritään tekemään mallityö/ensimmäisen osakohteen tarkastus. Tässä käytetään apuna Ratu Netistä saatavaa Rakennustöiden laatu -kirjaa. Ratu Netistä vastaavan mestarin on helppo tulostaa vain se osio, minkä sillä hetkellä tarvitsee. Asiakkaille saamme helposti tulostettua tarkistusohjeita koskien valmiiden töiden laatuvaatimuksia.”

Tutustu Ratu Net -palveluun ja kysy lisätietoja »

Ratu Netin -käyttäjä Insinööritoimisto Tarmo-Rakenne Oy on rakentanut yli 1 500 asuntoa Oulun seudulle 37 vuoden aikana.

Kuvassa vas. toimitusjohtaja Heikki Suorsa ja oik. vastaava mestari Joonas Kämäräinen.