Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » Rakennusalalle syntymässä ainutlaatuinen työkalu rakennuskustannusten nopeaan laskentaan

Ensiesittelyssä uusi ja ainutlaatuinen RT-kustannuslaskennan työkalu FinnBuildissä osastollamme 6f98. RT-kustannuslaskenta on Rakennustieto Oy:n, Mittaviiva Oy:n ja Ihme-3d Oy:n yhdessä kehittämä ja se pohjautuu suosittuun Klara Net -kustannuslaskentaohjelmaan. Uudistuksen myötä kustannuslaskennan tekeminen nopeutuu huomattavasti helpomman ja nopeamman käyttöliittymän ansiosta.

RT-kustannuslaskenta_näkymä

Työkalu hyödyntää Rakennustiedon puolueetonta Ratu- ja RT-kortistojen tietosisältöä. Saat käyttöösi kattavan rakennekirjaston sekä päivittyvät Ratun työ- ja materiaalimenekkitiedot. Ainutlaatuisena ominaisuutena on mahdollisuus saada suorat linkit RT- ja Ratu-kortistoihin. RT-kustannuslaskentaa voi käyttää myös mobiililaitteilla.

Työkalu on kehitetty niin pienille kuin suurillekin rakennusliikkeille ja rakennuttajille kustannusarvioiden laskentaan, tarjousten tekemiseen sekä pysymiseen kiinni ajantasaisessa kustannustiedossa.

Rakennustieto Oy on rakennusalan johtava tietopalveluiden tarjoaja. Mittaviiva Oy on arvostettu rakennusalan tuotannonsuunnittelun kouluttaja, tuottavuus- ja Ratu-tutkimuksen tekijä sekä rakentamisen kustannuslaskennan asiantuntija. Ihme-3d Oy:llä on vahva osaaminen ja vuosien kokemus rakennusalan digitalisoinnista sekä nykyaikaisista pilvipalveluista.

Kaikki tämä osaaminen ja kokemus on yhdistetty RT-kustannuslaskennan kehittämisessä ja alalle on syntymässä ainutlaatuinen kustannuslaskennan työväline.

RT-kustannuslaskenta ensiesittelyssä FinnBuild 2016 -messuilla 12.-14.10.2016 Rakennustiedon osastolla 6f98. Tervetuloa tutustumaan!