Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » Taiderakentamisessa.fi-sivusto on uudistunut

Taiderakentamisessa.fi-sivusto on uudistunut

Taiderakentamisessa.fi-sivusto on uudistunut ulkoasultaan ja toiminnoiltaan. Sivuston tavoitteena on edistää taiteen kytkemistä eläväksi osaksi suomalaista rakentamisen kulttuuria. Se tarjoaa taiteilijoille mahdollisuuden esitellä osaamistaan ja auttaa tilaajia löytämään kuhunkin hankkeeseen sopivan julkisen taiteen tekijän.

Jatkossa sivustolla on rekisteröityneille käyttäjille kolme erilaista käyttäjäroolia: taiteilija, taidekonsultti ja julkisen taiteen tilaaja. Taiteilijat voivat esitellä teoksiaan sivustolla olevassa Taidepankissa. Taidekonsultit ja julkisen taiteen tilaajat voivat luoda teoksista omia suosikkilistojaan ja lähettää sivuston kautta tarjouspyyntöjä. Sivuston käyttöehdoissa ei ole tapahtunut olennaisia muutoksia ja sivuston käyttö on kaikille edelleen ilmaista.

Sivuston uudistaminen on osa ESR-hanketta Ratkaisumalleja taiteen yhdistämiseksi rakentamiseen. Uudistamistyötä ovat tukeneet myös Taike ja Rakennustuotteiden Laatu Säätiö. Palvelun tuottaa Rakennustietosäätiö RTS osana yleishyödyllistä toimintaansa.

Lisätiedot ja palautteet:

Petri Neuvonen