Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » Taidepankki yhdistää tilaajan ja taiteilijan

Taidepankki yhdistää tilaajan ja taiteilijan

Rakennustietosäätiö RTS sr
Tiedote 15.6.2018

Haluaisitko, että Suomi tunnetaan rakennetusta ympäristöstä, jossa korkealaatuinen rakentaminen, taide, muotoilu ja arkkitehtuuri yhdistyvät? Taide voi lisätä rakennetun ympäristön elämyksellisyyttä sekä vahvistaa sen vetovoimaisuutta ja viihtyisyyttä. On aika kytkeä myös taide eläväksi osaksi suomalaista rakentamisen kulttuuria.

Taidepankki yhdistää tilaajan ja taiteilijan. Se esittelee taidetta osana rakennettua ympäristöä. Taidepankista tilaaja voi löytää hankkeeseensa sopivan tekijän ja taiteilijalle se tarjoaa paikan esitellä omaa tuotantoa. Taidepankin ammattilaiset ovat aktiivisesti toimivia taiteilijoita, muotoilijoita, arkkitehtejä tai maisema-arkkitehtejä, joilla on näyttöä ammattimaisina kuvataiteilijoina toimimisesta. Taidepankkiin voit tutustua osoitteessa www.taiderakentamisessa.fi.

Taidepankkia hallinnoi Rakennustietosäätiö RTS:n perustama toimikunta. Tarkoituksenamme on edelleen kehittää Taidepankkia, jotta se helpottaisi taiteen kytkemistä osaksi rakennettua ympäristöä. Kerro meille miten haluaisit Taidepankin jatkossa kehittyvän!

Lisätiedot:
Viestintä- ja kehityspäällikkö Petri Neuvonen