Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » Kattava paketti uusia kiinteistöpalveluiden sopimuslomakkeita

Kattava paketti uusia kiinteistöpalveluiden sopimuslomakkeita

Rakennustieto on kustantanut laajan valikoiman kiinteistöpalveluiden hankintaan liittyviä sopimusasiakirjoja ja niiden täyttömalleja. Sopimusmalleista löytyy omansa sekä ammattilaisille että esim. asunto-osakeyhtiön hallitusten jäsenille isännöitsijäpalveluiden kilpailuttamiseen.

Kiinteistöpalveluiden hankinta helpottuu

Kun kiinteistöpalveluiden hankinnan tarjouspyyntöasiakirjat laaditaan huolellisesti, tarjousten vertailtavuus helpottuu. Tilaajan on helpompi valita palveluntuottaja, joka pystyy tuottamaan edullisimman palvelun haluttuun laatutasoon ja kykenee kehittämään kiinteistön ylläpitoa yhteistyössä tilaajan kanssa. Tarkat asiakirjat helpottavat myös sopimuskaudella toteutettavan kiinteistönpalvelun valvontaa ja parantavat palvelun laatua.

Sopimuslomake Netissä julkaistut kiinteistöpalveluiden hankinnan asiakirjat jakautuvat kolmeen kokonaisuuteen:
  • isännöintipalveluiden hankintaan
  • toimitilakiinteistön kiinteistöjohtamispalveluiden hankintaan
  • asuinkiinteistön ja toimitilakiinteistön kiinteistönhoitopalveluiden hankintaan.
Asiakirjat ovat esimerkkejä ja laadittu mahdollisimman yleispäteviksi. Niiden avulla kiinteistöpalveluiden hankinnan tarjouspyyntöasiakirjat voidaan räätälöidä kullekin kiinteistölle sopiviksi.

Ohjeissa ja malliasiakirjoissa on huomoitu paitsi Isännöintipalvelujen yleiset sopimusehdot ISE 2007 ja Kiinteistöpalvelualan yleiset sopimusehdot KP YSE 2007 myös KiinteistöRYLin vaatimukset ja ohjeet. KiinteistöRYL 2009 Kiinteistöpalveluiden yleiset laatuvaatimukset -julkaisussa laatuvaatimukset kuvataan pitkälti toiminnallisten laatuvaatimusten kautta. Tilaajan ei tarjouspyyntöasiakirjoissa tarvitse enää kuvata, millä keinoilla tavoiteltuun lopputulokseen päästään, mutta toisaalta lähtötilanteen kuvaaminen on entistä tärkeämpää.

Asiakirjat sisältyvät Sopimuslomake Net -palveluun. Asiakirjojen täyttömallit ja -ohjeet löytyvät myös KH-kortistosta. Tuotteita voi ostaa kirjakaupastamme, verkkokaupasta, www.sopimuslomake.net -palvelusta tai KH Net -palvelusta käyttäjälisenssillä.

Uudet sopimusasiakirjat (pdf) »

Lataa tästä ilmaiseksi KH-ohjekortti