Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » Nettipalveluiden käyttäjätiedot on siirretty nopeammalle palvelimelle

Nettipalveluiden käyttäjätiedot on siirretty nopeammalle palvelimelle

Rakennustiedon nettipalveluiden käyttäjätiedot on siirretty nopeammalle palvelimelle. Siirron jälkeen vanhat salasanat eivät ole enää voimassa (ks. alla). Palveluihin pääsee kirjautumaan vaihtamalla vanha salasana uuteen alla olevien ohjeiden mukaisesti. Kiitämme asiakkaita kärsivällisyydestä!

Rakennustiedon tietopalveluiden sisältö ja erityisesti palveluiden käyttäjämäärät ovat kasvaneet niin, että palveluissa on ajoittain ilmennyt hidastelua ja epävakautta. Järjestelmämuutoksessa käyttäjätiedot siirretään uudelle palvelinalustalle, mikä nopeuttaa ja varmistaa palveluiden toimintaa.

Vanhat salasanat eivät toimi muutoksen jälkeen

Koska asiakkaiden salasanat on suojattu, ei niiden siirtäminen käyttäjätietojen yhteydessä ole ollut mahdollista. Käyttäjien salasanat eivät siis ole enää muutoksen jälkeen voimassa. Tämä koskee sekä henkilökohtaisia että ryhmälisenssejä. IP-tunnisteinen kirjautuminen toimii kuten ennenkin, koska siinä ei tarvita salasanaa.

Ohjeet salasanan muutokseen

Pääkäyttäjätunnuksen sekä muun henkilökohtaisen käyttäjätunnuksen salasanan vaihtaminen uuteen käy helposti klikkaamalla kirjautumissivun Unohtuiko salasana -linkkiä. Sähköpostissa tulevan salasanan voi halutessaan muuttaa takaisin entiseksi.

Ryhmälisenssin käyttäjätunnuksen salasana sen sijaan täytyy pääkäyttäjän vaihtaa. Se tapahtuu kirjautumalla vaihdetuilla pääkäyttäjätunnuksilla sisään osoitteessa https://www.rakennustieto.fi/kirjautuminen/index.html ja valitsemalla Omat palvelut -sivun ylävalikosta kohta Käyttäjänhallinta. Tästä avautuvan sivun alalaidassa on ryhmätunnuksen salasanakentät. Haluttaessa myös vanhan salasanan voi kirjoittaa salasanakenttiin. Tällöin ryhmätunnuksen käyttäjille ei tarvitse tiedottaa salasanan vaihtumisesta. Jos salasana muutetaan toiseksi, pääkäyttäjä ilmoittaa ryhmätunnuksen käyttäjille uuden salasanan.

Käyttäjätunnus ja salasana lähetetään pyynnön jälkeen muutaman minuutin sisällä osoitteesta kortistot@rakennustieto.fi.
Jos tunnuksia ei näy
- tarkista roskapostikansio
- varmista organisaatiosi pääkäyttäjältä että sähköpostiosoitteesi löytyy ja on oikein järjestelmässä
- sinun ei tarvitse muistaa käyttäjätunnustasi ja salasanaasi. Riittää että annat sähköpostiosoitteesi.

Jos saat useita tunnuksia, se johtuu siitä että tietosi on rekisteröity järjestelmään useamman kerran. Tarkista kirjautumalla, mihin palveluihimme tunnukset ovat.

Ota yhteyttä Rakennustiedon asiakastukeen jos et toimintaohjeiden avulla pääse eteenpäin, asiakastuki@rakennustieto.fi, puh. 0207 476 324.

Tilaa uusi salasana täältä »