Etusivu » Ajankohtaista » Uutiset ja tiedotteet » Uutiset » RTS kultaiset ansiomerkit 2014

RTS kultaiset ansiomerkit 2014

RTS:n kultainen ansiomerkki myönnetään erityisistä syistä säätiön toimintaan huomattavalla tavalla vaikuttaneille henkilöille.

ansiomerkki nro 130: LVI-insinööri Jukka Sainio

Rakennustiedon asiantuntijuus voi olla juuri niin korkeatasoista kuin minkä vapaaehtoiseen hallitus- ja toimikuntatyöhön osallistuvat henkilöt tuovat tullessaan. Kun alallaan Suomen parhaaksikin mainittu Jukka Sainio on ollut joukoissamme, meillä on ollut turvallinen olo. Hänen panoksensa Rakennustiedon luottamustehtävissä on kestänyt 10 vuotta. Hallitustyö on usein kuivaa rutiinia, mutta Jukka on kantanut vastuunsa siitä, että työskentelyssä vallitsee paneutumisen, innostuneisuuden, luottamuksen ja arvostuksen ilmapiiri - ja että työ voi olla myös hauskaa.

ansiomerkki nro 131: tekninen johtaja Ilpo Peltonen, RAKLI ry
Ilpo Peltonen on hallitustyön lisäksi Rakennustiedon keskeinen linkki rakennuttajiin. Ilpon aktiivisuuden kautta on RTS:n hallitustyöhön välittynyt aina rakennuttajien tarpeet ja näkemykset tietopalvelujen kehittämisessä. Ilpo on ollut keskeinen vaikuttaja ja mahdollistaja monissa Rakennustiedon kehityshankkeissa, joissa on tarvittu eri tahojen näkemysten yhteensovittamista. Rakennusalan sopimustekniikan ja siihen liittyvien palvelujen kehittäjänä Ilpolla on ollut keskeinen rooli. Hallituksen jäsenet ovat saaneet myös nauttia taitavan muusikon osaamisesta hieman vapaamuotoisemmissa tilaisuuksissa.

ansiomerkki nro 132: buildingSMART Finland / arkkitehti Tomi Henttinen
Tietomallintamisen edistämiseen ja kehittämiseen erikoistunut päätoimikuntamme buildingSMART Finland perustettiin 10 vuotta sitten. Tomi Henttinen on toiminut sen puheenjohtajana vuodesta 2009 alkaen. Tomin puheenjohtajakaudella toiminta on lähtenyt voimakkaaseen kasvuun. Jäsenmäärä ylitti kesäkuun alussa 100 jäsentä. Toiminta on aktiivista ja dynaamista sekä kotimaassa että pohjoismaissa ja laajemmin kansainvälisestikin. Jäsenten sitoutumisaste on korkea ja vapaaehtoistyön määrä on suuri, mikä näkyy esim. kuluvana vuonna perustettujen toimialaryhmien suuressa määrässä. Projektejakin on saatu liikkeelle useita. Kiitos kaikesta tästä kuuluu laajalti Tomille, joka on kyennyt navigoimaan näillä tuntemattomilla vesillä rauhallisesti luovalla, määrätietoisella ja painetta kestävällä otteella.

ansiomerkki nro 133: taittaja Kirsti Palin, Rakennustieto Oy
Kirsti Palin on aloittanut Rakennustiedossa valolatojana vuonna 1989. Pitkän työuran aikana hän on edennyt osaavaksi, monipuolisesti taitto-ohjelmia käyttäväksi taittajaksi. Hän on aina suhtautunut innolla uusiin haasteisiin ja hakenut järkeviä ratkaisuja töiden tekoon. Kiireenkin keskellä Kirsti pysyy rauhallisena ja hoitaa työnsä luotettavasti ja ripeästi. Hänen asenteensa on avulias ja ystävällinen.